Az intuíciót egyfajta belső hang, megérzés, ráérzés, jövőbe látás, hatodik érzék, szívünkre hallgatás vagy akár egy hasraütésszerű döntésként definiálhatjuk.

Az intuíció váratlanul jön, de mindig a kellő pillanatban. 

Tehát mindaz, ami hirtelen bevillan, amit érzel a szívedben, amit súgnak fentről, az mind-mind intuíció és mind segíthet abban, hogy a vállalkozásod és a marketinged a megfelelő irányba haladjon.

Hogyan kezdd el használni az Intuíciód?

Én a kezdetek kezdetén, kb. 5 éve, amikor kezdtem az online marketinggel foglalkozni, akkor mentem az árral, vagyis azt csináltam, amit tanultam, és amit láttam a nagyoktól. 

Fontosnak tartottam, hogy a megtanult dolgokat ültessem a gyakorlatba gondolkodás nélkül, hiszen ezt hoztam, ez volt a minta, tehát az, hogy csinálni amit mások is. Természetesen voltak sikerek és voltak kudarcok, de azon akkor még nem gondolkodtam, hogy a megérzéseim mit súgtak és hogya hány százalékban volt igazuk.

Ahogy egyre jobban belemélyedtem az online marketingbe, úgy jöttek a mindenféle megérzések, mígnem egy szív alapú marketing tanfolyam során ráeszméltem, hogy hát az intuícióm az nagyon erősen hat a mindennapjaimra. 

A kérdés az tehát, hogy hogyan kezdd el?

Intuíciója általában mindenkinek van – bár a kronobiológiai karakterek közül van pár, akinek inkább a racionális gondolkodás erősebb – mégis, mondhatom, hogy a megérzés, nem csak a médiumok kiváltsága :).

Hogyan kezdd is el?

Nem kell mást tenned, mint egy adott téma előtt csak mély levegőt venni, és figyelni a belső hangodra, vagyis arra, hogy mit súg a szíved.

Furcsán hangzik elsőre, de figyeld meg, hogy a vállalkozásban is működik és működtethető.

Akár pénzügyi döntésről, akár Facebook kampányról legyen szó, a megérzésed működik, és súg elég erősen. 

Bár a wikipédia azt írja, hogy:  “Az intuíció a kísérletek szerint a szívünk 4.8 másodperccel azt megelőzően érzékeli azt ami történni fog.” – én biztosan állítom, hogy már a felmerült probléma után vagy előtt azonnal jön a megérzésed, mely mondja, hogy csináld vagy ne csináld.

Ha számodra a megérzés nem elegendő, akkor vegyél elő két papírkát, egyikre az IGEN szót írd, a másikra a NEM szót, gyűrd össze, és az asztalra letéve húzd ki azt, amelyiket súg a megérzésed! Az intuíciód biofeedbekkel mutatni fogja, hogy melyiket válaszd!

Mint írtam, sokan vagyunk, akinek a megérzés is elegendő, de sokan vannak, akiknek kell egyfajta megerősítés, hogy nem csak egy kósza gondolat futott át az agyán az adott kampánnyal vagy üzleti döntéssel kapcsolatban.

A biofeedback mechanizmusa is így működik: a szemed, a kezed megerősíti, amit a tudatod hozott be neked. Használhatsz kis papírt, használhatsz ingát, hogy kapj egy megerősítést, de a szemed, a kezed is jó szolgáltatot tehet.

Hogyan is?

Vegyél két kis post-it papírt, írd az egyikre, hogy igen, a másikra, hogy nem, gyűrd össze. Majd keverd meg. És húzz egyet, ahogy húzni készülsz, már a szemed mutatja, hogy melyik papírra van szükséged, és a kezed is így működik!

Csak bátran!

Bízz az ösztöneidben!

Azok működnek!